Banery reklamowe - co to?

1 kwietnia, 2022

Banery reklamowe – co to? Banery reklamowe nie bez powodu są tak chętnie wybierane w działaniach marketingowych. Mają one wiele zastosowań, dodatkowo wyróżnić można ich wiele rodzajów, przez co skuteczność jest jeszcze większa. Jakie rodzaje banerów reklamowych możemy wyróżnić? W jakim celu wykorzystuje się banery reklamowe i kto się na nie decyduje? Dlaczego banery reklamowe cieszą się tak dużą popularnością? Czy baner reklamowy jest gwarancją efektywnego marketingu? Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z poniższym artykułem, który z pewnością rozwieje wszelkie wątpliwości naszych czytelników. 

Jakie rodzaje banerów reklamowych możemy wyróżnić?

Na dzień dzisiejszy wyróżnić można wiele rodzajów banerów, które na pierwszy rzut oka różnią się jedynie nieznacznie. Największą popularnością cieszą się banery frontlit. Przeznaczone są do najbardziej standardowych zastosowań. Sprawdzą się przykładowo jako banery znajdujące się na fasadach budynków, jak również na ogrodzeniach. Dosłownie oznaczają one materiały, które są oświetlane od przodu. Jest to materiał o strukturze poliestrowej siatki- jej włókna zatopione są w PCV. Baner ten jest w stanie stworzyć jednolitą powierzchnię, która przypomina ceratę bądź plandekę. Innym rodzajem jest baner laminowany, inaczej zwany standardowym. Jego gramatura wynosi około 500g na metr kwadratowy. Sprawdzi się zarówno do wnętrz, na ogrodzenie, jak również na fasadę budynku. Dość powszechnym rozwiązaniem są również banery powlekane, które wykorzystywane są do ekspozycji długoterminowej, powyżej jednego roku. Można je znaleźć na fasadach budynku lub na ogrodzeniach. Warto wspomnieć o banerach blockout. Mogą być stosowane niemalże we wszystkich miejscach, gdzie niezbędny jest materiał skutecznie blokujący światło. Warto wspomnieć o banerach dwustronnych, odblaskowych, backlit i o siatce MESH.

W jakim celu wykorzystuje się banery reklamowe i kto się na nie decyduje?

Baner reklamowy to nic innego, jak pewien rodzaj wielkoformatowej reklamy- jej powierzchnia obejmuje kilka metrów kwadratowych. W przeciwieństwie do tradycyjnych billboardów, które osadzone są w konkretnym miejscu, można jest stosować również na specjalistycznych stelażach. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przyczepić je do dowolnego innego miejsca za pośrednictwem zaciskowych opasek, które powszechnie znane są jako trytytki. W przeciwieństwie do papierowych arkuszy, wykorzystany baner możemy bez większych problemów przenieść w inną lokalizację. Cechą charakterystyczną tytułowych przedmiotów jest ich wielkogabarytowy charakter. Sprawdzą się tam, gdzie kluczową rolą jest czytelność przekazu. Z banerów reklamowych korzystają restauracje, warsztaty samochodowe, stacje benzynowe i sklepy spożywcze, które znajdują się w okolicach drogach szybkiego ruchu. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że ogłaszane za pomocą banerów komunikaty uznawane są za czytelne, w konsekwencji osoba poruszająca się pojazdem samochodowym może się z nimi zapoznać.

Dlaczego banery reklamowe cieszą się tak dużą popularnością?

Wiemy już, jakie rodzaje banerów reklamowych możemy wyróżnić, a także w jakim celu są wykorzystywane. Warto uzyskać kilka podstawowych informacji na temat tego, dlaczego cieszą się one tak dużą popularnością. Przede wszystkim charakteryzują się dużą powierzchnią reklamową. Odbiorcy mogą zauważyć komunikat z dalekiej odległości, co otwiera przed nami duże możliwości w kwestii zadruku. Możemy umieścić na nich napis lub grafikę z dużą liczbą szczegółów- w przypadku małych formatów odczyt byłby niemalże niemożliwy. Banery reklamowe świetnie sprawdzą się jako nawigatory do najbliższej lokalizacji. Jest to często wykorzystywane zjawisko przez hotele, gospodarstwa agroturystyczne, centra wypoczynkowe. Reklama zewnętrzna uznawana jest za metodę, która charakteryzuje się szerokim zasięgiem, co z pewnością jest ogromnym udogodnieniem. Inwestujmy nie tylko w projekt, ale również w lokalizację banera- im bardziej ruchliwe jest miejsce, tym więcej osób będzie mogło dostrzec naszą reklamę. Banery reklamowe są również gwarancją ponadprzeciętnej trwałości- dobrze wykonane będą nam służyć przez długi okres czasu. W razie potrzeby możliwy jest ich transport, który wbrew pozorom nie sprawia najmniejszych problemów. Tytułowe produkty warto umieszczać w miejscach, gdzie pojazdy zatrzymują się chociażby na chwilę, czego przykładem są przystanki, pobocza, sygnalizacje świetlne. 

Czy baner reklamowy jest gwarancją efektywnego marketingu?

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że baner umożliwia szeroki zakres prezentacji reklamy zewnętrznej. Tego typu promocja jest niemalże idealnym rozwiązaniem w przypadku wielu kampanii, zaczynając od tych wizerunkowych, kończąc na typowo produktowych. Wielkoformatowy baner dotrze do stosunkowo szerokiej grupy odbiorców, co w tym przypadku ma kluczowe znaczenie. Jesteśmy bowiem w stanie skutecznie zwiększyć rozpoznawalność marki. Nośniki przekazu oddziałują na zmysł wzroku konsumentów, poniekąd zachęcając do zapamiętania treści przedstawionej w reklamie. 

Porozmawiajmy o Twoim projekcie.
Skontaktuj się z nami!

Skorzystaj z formularza
kontaktowego






    Ważne: Użytkowanie strony oznacza zgodę na używanie plików Cookies i innych technologii. Więcej w polityce prywatności